Think-tank: Jak naprawić „Bezpieczny Kredyt 2%” i „Mieszkanie na Start?
"Bezpieczny Kredyt 2%" wsparł 60 tys. gospodarstw domowych w kupnie swojego pierwszego mieszkania. Jednocześnie kompletnie zdestabilizował rynek nieruchomości, "wyczyścił" rynek z tanich mieszkań, wywołał wzrosty cen rzędu 15-25% i odsunął marzenia o mieszkaniu od setek tysięcy innych osób. Czy opublikowany 4. stycznia 2024 roku program "Mieszkanie na Start" może rozwiązać te problemy, czy też wygeneruje jeszcze większe szkody? A jeśli tak - to jak go naprawić, żeby realizować cele bez krzywdzenia większości społeczeństwa?
Niniejsza analiza think-tanku FLTR jest głosem w debacie i konsultacjach publicznych programu Ministerstwa Rozwoju i Technologii. W jego ocenie kierujemy się profesjonalną i neutralną analizą potencjalnych skutków i otoczenia w jakim rynek nieruchomości się znajduje, jak i rekomendacji tego, co miałoby przynieść oczekiwany przez Ministerstwo efekt - wsparcie potrzebujących grup społecznych w dojściu do własności mieszkania.
Czego dowiesz się z tego felietonu:
🚀 jakie były skutki wprowadzenia „Bezpiecznego Kredytu 2%"?
💣 dlaczego „BK2%” miał tak negatywne skutki?
👉 jak ma działać program „Mieszkanie na Start"?
🔮 jakie skutki może mieć „MnS"?
🔨 jak możemy naprawić programy "BK2%" i "MnS"
Zapraszamy do oglądania i lektury!
Zapisz się na darmowy newsletter FLTR
Oszczędzaj czas i wyprzedzaj trendy!
Najlepsze analizy rynku nieruchomości co tydzień na Twoim emailu w ramach darmowego newsletteru FLTR
Zero spamu. Możesz odsubskrybować w każdej chwili
Streszczenie menedżerskie i kluczowe wnioski:
Przeczytanie streszczenia zajmie tylko 5 minut!
Zapraszamy także do zapoznania się z 28 inicjatywami "Jak zapewnić dużą liczbę tanich mieszkań?"
W analizie opieraliśmy się m.in. na założeniach programu "Mieszkanie na Start" opublikowanych 4. stycznia 2024 r. przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii: